Tuesday, 2 August 2011

2 RamaDhan ~ Buatlah Sesuatu kerana Allah..


ALHaMDuLiLLaH... =)
hari ni masuk 2 Ramadhan..
cepat betul waktu berlalu..
secepat tu jgk lah waktu utk sy hantar tesis akan tamat..
adusss...FeNiN..FeNiN..
kadang2 goyah gak jiwa..
..woooh..STReSS... =_=

tapi..hari ni sy xmenulis utk cerita psl tesis..
nnt kamu2 pn stress dengar..hi3
tetiba ak terfikir tentang PENGORBANAN..
PERTOLONGAN..KEIKHLASAN..
sejauh mana semua tu kita boleh buat 
dengan hati yg tenang?
bukan senang untuk berkorban..
apatah lagi sanggup susah utk org lain
lagi2 sanggup sakitkan hati sendiri 
utk jaga hati org lain
SAMPAI CAMTU SKALI?
ada ke org camtu?..mesti ada... =)

Buat lah sesuatu niat kerana Allah..
tu pesan kawan sy..
SEMAT DALAM HATI! 
bila kamu buat sesuatu kerana Allah,
hati kamu akan tenang..
orang lain nampak susah,
tapi bagi kamu ia bukan suatu kesusahan pun..
orang lain nampak ia sebagai beban..
tapi bagi kamu ia adalah satu kegembiraan..
TENANG KAN PERASAAN TU..?

kita tidak boleh paksa hati kita untuk berubah,
tapi kita boleh berdoa pada Allah
supaya dilembutkan hati..
ditenangkan fikiran..
ditenangkan jiwa..
supaya kehidupan yg kita lalui
lebih bermakna..
lebih gembira & bahagia ^_^

Owh..solah terawih..
napa dengan solah terawih??..hikhik
sunat solah terawih di bulan Ramadhan,
pada yg tak biasa,biasa2 kan..

aiiish..jangan salah sangka
sy bukan USTAZAH..
USTAJAH pn bukan..hehe

sy suke sharing2..
SHARING iS CARING..
love love gitu..**
ooouchhhh!~ suke2..~
(dah start nk menggedix..ishhh)
tata titi tutu! Salam.......................................... =))

~**SELAMAT BERIBADAH **~

No comments:

super star

Super Stars - Cry On My Shoulder


Powered by mp3ye.eu
Loading...

~ Aku & Kamu ~

Daisypath Friendship tickers