Friday, 29 April 2011

Berpusing Dunia..Aduss..!

Gara gara tido kul 7am semalam,
 rasa dunia bagaikan 
berputa-putar hari ni..
kepala rasa cam nak pecah..

betul lah orang cakap
nak berjaya bukan senang
nak senang kenalah berjaya..
apa sy cakap ni? =p

dah tak tahan..
berdenyut2 kepala ni
mata senak
dah jam 1am
kena tido dulu
nanti abe syg marah
(eh..lupa..belum ada abe syg..=p)

esok bangun dengan penuh semangat
dengan penuh tekad..
untuk teruskan perjuangan!
GooD NiTe EVeRYoNe...
~ LoVe..LoVe..LoVe...mmmuahh!~

kata2 semangat sebelum tido.. ^^

Look Inside Ur Heart..
then U ll see the truth..
that a Hero Lies in You..

Thursday, 28 April 2011

U are a HeRo..

4.30 am..
ak tak rasa mengantuk lagi..
asyik plak duk analisis data
then copy to dummy table..
ni sume untuk tesis ak


suke tengok kawan2 yg dah viva..
ku pasti saat itu akan tiba
untuk ku.. 
tinggal sikit lagi..
tapi ku suke cabaran ni
buat diri jadi lebih tabah =)

suke bangat kt lagu Hero ni
ntah ke brapa kali duk ulang je lagu ni
lirikny buat diri brsemangat
utk terus berusaha..berusaha..&berusaha..



There is a hero if u look
inside ur heart
You don't have to be afraid
of what u are

There is an answer if u reach
into ur soul
and the sorrow that u know
will melt away

and then a hero comes along
with the strength to carry on
and u cast ur fear aside
and u know u can survive

so when u feel like hope is gone
look inside u & be strong
and u ll finally see the truth
that a hero lies in u...

It s a long road when u face
the world alone,
no one reaches out a hand for
u to hold..

U can find love if u search
within urself
and the emptiness u felt 
will disapear

oh..Lord know dreams are
hard to follow
but don't let anyone tear them
away..

Hold on,there ll be tomorrow
In time u ll find the way..

Sunday, 24 April 2011

Jgn lupa mohon pada Dia tau..tau.. =)

Hihi..morning..!
alamak..dh tghari dh..hehe
xsedar plak
mcm tu lah..cptnya masa berlalu..

Bangun pagi je..jiwang..
nk tdo malam pun jiwang..
hidup penuh dengan jiwang,
bahaya ni..:D

Tapi xpe,jiwang ingat cinta pada Yang Satu..
hati tenang..jiwa sihat,
kadang2 kena beri makanan utk rohani jugak.. =)

bila kita terlalu busy dgn keje,kwn2
kita kadang2 terlupa utk melihat dalam hati kita..
mungkin kita dah lama tak dekat dgn Pencipta kita
membaca Quran..membaca buku2 agama,
sebagai makanan rohani kita hari2
utk memberi kekuatan buat kita menghadapi hari2 yg penuh cabaran

rasa sunyi bukan sebab kita tidak punye ramai kawan..
rasa sunyi bukan sebab kita tidak punye kekasih hati..
rasa sunyi bukan sebab kita tidak cukup kasih sayang..
tapi mungkin sebab kita jauuuhhh dari Dia,
Dia Yang Maha Kuasa..
yang memberi kita cinta,
yang menghadirkan cinta dalam hati org yg kita sayang utk kita..
Dia lah yg menutup kesunyian dalam hati kita =)

Semua org busy dgn final exam sekarang,
Banyakkan berdoa kepada Allah..
dekatkan hati kamu kepada Allah..
InsyaAllah,Allah tunjukkan apa yg terbaik utk kamu..
moga diberi ketenangan dalam hadapi paper2 yg banyak..!
pening kan..? banyak kan berdoa tau..tau.. =)

Ya Allah..
Permudahkan ku dalam urusan pelajaran ku..
Permudahkan perjalanan ku utk menamatkan pelajaranku..
Beri kan ku kekuatan utk mnghadapi dugaan2 yg datang,
Berilah ku ketenangan dalam semua hal..amiiiinn ..~

Jom Study..!skiittt lagi nak habis.. Berusaha..! ~



Friday, 22 April 2011

Berlalu sudah 2204..Alhamdulillah.. =)

23/04/11..
2204 telah berlalu..

saat2 itu berlalu dengan baik..
apabila seseorang memberi maaf kepada kamu..
dan juga redha dgn kamu..
melepaskan kamu dgn hati yg terbuka&tenang,
tanpa ada benci & dendam,
InsyaAllah, Allah juga akan redha denganmu
perhitungan antara manusia perlulah diselesaikan dengan manusia juga..

Alhamdulillah...
tiada apa yg boleh ku ucapkan lagi selain syukur pada yang Maha Kuasa
yg telah memberi ketenangan hati dan jiwa
yang telah melepaskan ku dari gelisah&resah..

CinTa itu bukan hak kita yg mutlak..
Allah yg punya Hak ke atas nya..
ku redha jika itu yg terbaik
tapi apa yg lebih membuatku tenang
apabila semuanya berakhir dengan baik..

ku xingin menyakitkan hati sesiapa,
ku juga xingin menyusahkan sesapa,
ku xingin membuatkan org berduka..

ku bersyukur dgn kekuatan yg Allah berikan padaku,
pada siapa lg tempat ak mengadu selain Allah,
pada siapa utk ku berkongsi isi hatiku selain Allah,
siapa lagi yg memahami kesakitan yg ku tanggung melainkan Allah..
ku xpunya sesiapa..
tapi ku masih ada Allah utk bersama ku..
tempat memohon..
biar hanya Allah sahaja yg tahu segalanya..
tiap apa yg telah berlaku & terjadi..
sebenar & hakikat..

ketenangan ini tidak dapat ku ungkap dgn kata2,
ku tidak mahu hidup ku tanpa redhaNya
hanya kerana seorang manusia..

Ya Allah,
terima kasih utk ketenangan ini..
terima kasih utk cinta Mu ini,
terima kasih utk kasih syg Mu ini,
terima kasih utk hidup ku ini..
terima kasih utk nafasku ini..
terima kasih utk kekuatan ini..



"Allah redha kepada mereka & mereka redha kepadaNya"
 (Q.S. Al-Baiyyinah:8)

"Tdak ada balasan kebaikan melainkan kebaikan juga"
(Q.S. Ar-Rahman:60)

salam sayang ~ SueSyaurah~

Saturday, 16 April 2011

TRue BeAuTy

tengah asyik edit tesis,
teringat pada rancangan tv 'True Beauty.."
rancangan realiti yg mencari seseorang yg punya "true beauty"..

banyak yg sy belajar dr rancangan tu..
ramai yg ingin cantik..
ramai yg berkejar&berusaha untk jadi cantik..
semua org bercakap tentang org yg cantik

sebenarnya cantik itu ada dalam diri setiap org
tiap manusia dikurniakan dgn kecantikan yg tersendiri
bermakna...semua org cantik..
dengan gaya&pesonaliti yg trsendiri..

bagi sy bila seseorang itu berusaha utk memperbaiki diri
itu juga bermaksud dia sedang cuba mencantikkan diri nya
tidak salah berusaha untk menjadi cantik
sebagai tanda kita mensyukuri nikmat yg diberikan
kena dengan cara & gaya yg ditetapkan..
tentu ia akan nampak lebih cantik..

jadi mulai hari ini,
carilah kecantikan yg sebenar..
semuanya datang dari hati kamu
bersihkan hati mu dari fikiran buruk org lain
apa org nk bercakap tentang kamu..biarkan
kamu tidak mampu utk mengikut semua kehendak org ramai

apa yg baik utk kamu..ambil..
apa yg buruk,abaikan
tidak perlu mengubah diri kamu hanya kerana 
utk memuaskan hati org lain yg mengata kamu
biarkan kebaikan menguasai diri kamu
cantik itu akn dtg dengan sendiriny dalam diri kamu


tiap org ada pengertian sendiri tentang cantik
tapi bak kata "Cole" dlm rancangan "True Beauty"..
CaNTiK itu sememangnya dilihat dari luar&dalam
namun "True Beauty" itu hanya datang dari dalam diri kamu..
awak...& juga sy...


..cun2 saja..!
with love~ SueSyaurah~







Day 07 - Buat KamU yaNG MeNGeRti diriku...=_=

kamu..? siapa kamu.?...
saat ku lihat pict ni, ku simpan ia smpai skrg
kata2 pada pict itu sudah cukup utk sampaikan isi hati sy
jadi xperlu kata apa2 lagi..
senyuuuuummm saja... ^_____^ (panjang plak senyumnya..=p)
Buat kamu yg mengerti diriku...

When a GiRL is quite,
Millions of things are running in her mind..

When a GiRL is not arguing,
She is thinking deeply...

When a GiRL looks at U with eyes full of questions,
She is wondering how long U will be around..

When a GiRL answer " Im fine" after a few seconds,
She is not at all fine..

When a GiRL stares at U,
She is wondering why U are lying..

When a GiRL lay on your chest,
She is wishing for U to be hers forever...

When a GiRL calls U everyday,
She is seeking for your attention...

When a GiRL sms's U everyday,
She wants U to reply at least once...

When a GiRL says I LoVe YoU,
She means it...

When a GiRL says she can't live without U,
She has made up her mind that U are her future..

When a GiRL says I miss U,
No one in this world can miss U more than her...........

with love ~ SueSyaurah~


Wednesday, 13 April 2011

Day-04 A habit that I wish I didn't have..

Assalamualaikum semua...! =)
Rindunya pada kawan2 ku..hehe

Alhamdulillah..
Allah masih beri ak kelapangan utk update blog hari ni
Bersemangat ak meneruskan cabaran utk hari ke-4 =p
Lagu tema pn dh tukar kepada lagu Maher Zain..
Thank You Allah.. =)

Satu habit yg ak harap ak xpernah ada..
adalah... PEMARAH...
Ak mohon sgt pda Allah moga ak dijauhkan dr sikap tu

Bagi ak,MaRaH tu boleh mnghilangkan kebaikan yg ada dlm diri seseorg
MaRaH juga punca kepada sifat2 buruk yg lain seperti..
dengki..benci..dendam..iri hati..
Ak mohon agar Allah jauhkan ak dri sifat2 buruk tu
Ak xnak mendidik hati ak dgn perasaan marah
Syaitan amat suka pada seorg PeMaRaH..
xmo2! na'uzubillah..
ak xsuke pada org yg suke marah2...
Marah buat seseorg xboleh dibwa brbincang..
membuatkn seseorg tidak dpt mmbuat keputusan dgn bijak..

Jika ada di kalangan teman2 ku yg suke marah2
ak mohon agar Allah tukarkan perasaan tu kepada PENYAYANG..
 kasih syg lah yg telah menyatukan kita sume
dua sahabat berkawan dgn baik..
adik beradik saling menghormati,
 seorg pelajar membantu pelajar yg lain..

Moga di dalam hati kita sume dijauhkan sifat2 amarah
termasuk juga ak..
ak hanya inginkan hati yg penuh dgn kasih syg..
Hidup bahagia&hati sentiasa tenang..amiiinnn =)

Sampai di sini saja utk kali ni..
Alhamdulillah..! lengkap sudah cabaran di hari ke-4

Kepada teman2 yg mengikuti blog ni,
Sama2 dijauhkan sikap pemarah tu dlm hati kita..
tiap2 hari syg tau ^_^
hingga ketemu lagi =)
As-Salam..
with love ~ SueSyaurah~

Sunday, 10 April 2011

Cabaran 30 Hari Update Blog..cuba saje ^_^

Baru hari ni ak tahu BFF ak sejak dr sekolah, Sa'ra ada blog..
apa lagi,cepat2 buka tengok
teruja lah ak..dh lama xdgr brita Sa'ra ni..hihi
terjumpa cabaran ni..ni antara cabaran2 ny...


Day 01- A recent picture of you and 15 interesting facts about yourself

Day 02- The meaning behind your Blog name.

Day 03- A picture of you and your friends.

Day 04- A habit that you wish you didn’t have.
Day 05- A picture of somewhere you’ve been to.
Day 06- Favorite super hero and why?
Day 07- A picture of someone/something that has a big impact on you.
Day 08- Short term goals for this month and why.
Day 09- Something you’re proud of in the past few days.
Day 10- Songs you listen to when you are Happy, Sad, Bored, Hyped, Mad.
Day 11- Another picture of you and your friends.
Day 12- How you found out about Blog and why you made one.
Day 13- A letter to someone who has hurt you recently.
Day 14- A picture of you and your family.
Day 15- Put your iPod on shuffle: First 10 songs that play.
Day 16- Another picture of yourself.
Day 17- Someone you would want to switch lives with for one day and why? Day 18- Plans/dreams/goals you have.
Day 19- Nicknames you have; why do you have them?
Day 20- Someone you see yourself marrying/being with in the future. Day 21- A picture of something that makes you happy.
Day 22- What makes you different from everyone else?
Day 23- Something you crave for a lot.
Day 24- A letter to your parents.
Day 25- What I would find in your bag?
Day 26- What you think about your friends?
Day 27- Why are you doing this 30 day challenge?
Day 28- A picture of you last year and now, how have you changed since then?
Day 29- In this past month, what have you learned.
Day 30- Who are you?


cuba je dulu,nak update hari2 mmg ssh
buatnya balik kg,xde tenet ssh
cuba sehabis baik! ^_^
berusaha!! (ayt utk diri sndiri =p)

Berusaha!!! ^_^

Friday, 8 April 2011

Mata..oh Mata..

Mata dah pedih
Tapi tak boleh nak tido lg..
Napa lah dgn kamu wahai si mata..huhhhh...

SEdar xsedar dah 3 thn ak di UPM ni
tp dh 4 tahun ak tinggalkn UTM,
kenangan di UTM tetap dlm ingatan..
sengal2 brsama kwn2 yg evok2..hihi...nakal..hehe
ak xpunya ramai kwn baik, 
mgkin sbab mulut ni susaaaah btul nk buka bicara..uhuk! (batuk umar hafiy..hehe)
tapi alhamdulillah,ak punya kwn yg baik2 (fhm x ayt tu?=p )
jom kenali mereka.. ^_^

Fifi
                                             Lembut bicara nya, tp jgn buat hal dgn..
                               sekali dia brsuara..deshuuuumm! terkena kamu nnt..hihi
                                        sepanjang ak di UPM,kami banyak keluar sama2
                   biasalah kami brdua..sama2 single! (hihi..ayt sedapkan hati..=p)
                 yelah,kwn 2org lg byk komitmen,jdi selalu ketemu brdua je..tp ttp best!
        lagi rsa meriah bila tringat saat2 sume ahli mesyuarat katil ni brkumpul..hehe!
                                             bila lah kita nk ketemu lagi ni fifi.. =)

  
Lili
                                           Lama xdengar berita lili, tp dia tetap ada di hati..
                           Bz nya mengalahkan Perdana Menteri..paling banyak..kenduri
                               tiap minggu ada je undangan kenduri yg dia dapat..haha
    tapi sekali jumpa,byk cerita dia..kalau boleh nk borak smpai esk hari..miss u!=p
                                                 

Yuyu
      Haaa..namany ayu..saja ak panggil yuyu..hehe..sama juga dgn nama yg lain =p
                            mcm ank dara,tp dh khwin ni..jgn sesapa sibuk usha ye..hihi 
                                 dia suke tolong org,ada masalah..boleh cite kt dia
                         tp bila dia ada masalah,brsedialh utk dgr cerita dia plak..hihi
                              dh khwin pn yuyu tp tetap cam dulu..evok2..shengal2..haha
                  bila bekerja, mmg sungguh2..rajin berusaha..smoga berjaya yuyu!^_^


Ak igt lagi..jln2 kt Jusco,trtengok org aerobik kt kedai tu..
mulalh timbul idea utk start aerobik,
kongsi duit kami beli cd tu..al-maklum lah..student..haha!
punya lh kteorg smgt utk aerobik..last2 jdi erobek..hihi
cd tu ada lg ak simpan..smpai skrg ak guna cd tu utk aerobik =P

waktu tengah2 org 'crazy' dgn cite Meteor Garden,
kami xbrkecuali..hehe..brjaga smpai pagi tengok sama2..
tp biasalah..smpai cd ke4..ak dh dibuai mimpi..haha
esk pagi ak suruh diaorg cite kt ak balik cite mlm tu,
dh jimat waktu ak xyah hbskan masa tgk cd..haha!

Time ada majlis dinner,mmg slalu kalut..hehe
sume dinner kteorg nk pegi,
maklumlah..boleh melaram!!! ^_^
ambik wudu' siap2..trus make up =P
juru mekap kami import khas dr kalangan hindustani,,
siapa lg kalau bukan cik fifi! hihi..
tapi tang make up hidung, serah saja pada cik Lili..;p


Dinner kolej..akhir semester
byk lg kenangan2 yg ak xleh lupa..sgt syooook! ^_^
Ak doa moga persahabatan ini sampai ke hujung nyawa,
walau masing2 sudah bawa haluan sendiri,
tapi mereka sentiasa ada di hati,
mereka ada di saat ak baru belajar untk menjadi dewasa..ececece..(ayt ikut protokol tu..hihi)
ak xprnah melihat kami sebagai berempat,
tp ak sentiasa melihat kami adalah SaTU..
hanya SaTU..Thanx a lot  my BFF..amiiinn =) ..mmmmuuahhh..!

Tuesday, 5 April 2011

TiaP SaaT aDaLaH KeNaNGaN YaNG TeRiNDaH!~

Baru balik! ^_^ penat..tp puas..alhamdulillah! =) shopping..makan2..hihi..makan apa?? pizza!!!! tu lah satu2 nya makanan fav ak saat2 jiwa gundah gulana..hehe.bestt!! ^_^ pas makan,shopping barang2. Main ambik je barang yg rasa nak,tu yang bahaya tu..ahaha! Selepas solat maghrib kat surau,sempat jugak membaca Al-Quran sementara tunggu untuk solah Isyak..tenang hati..gundah gulana terus hilang..yang ada hanya yg terindah! =)


Hmmm..yummyy! ~

Comot betul makan..ehemmm..hihi

Apapun pun yang kita hadapi tiap saat,jadikan ia sebagai suatu kenangan terindah buat diri kita. Hidup ini perlu ada kekuatan,baru hati sentiasa tenang & gembira...walau pada zahirnya kita keseorangan,tapi dalam hati Allah ada untuk menemani. Siapa tak punya keinginan untuk berteman,tapi dalam keadaan tertentu,mungkin kita akan keseorangan.Di situ lah perlunya kekuatan...kerana tiap saat itu adalah yg terindah! =)

Balik bilik..ada lagi yang terindah!!! ^_^  Tengok dalam periuk,pengat pisang dah tersedia..waaa!!!! bestnyeeee! yuummmmmyyyy!..siapa lagi yg buat kalau bukan my dear sis merangkap teman, sahabat, kawan yg terbaik..CHeF NiCK aL-FaLaH! (tu nama arab dia..hihi) .. terima kasih! cyg lebih..!hihi


Mmmmm..memang buat jiwa ku bergetar..hehe!

Alhamdulillah..Allah berikan sesuatu yg terindah buatku hari ni. Tiada siapa yg boleh lari dari kesedihan,tapi kesedihan itu boleh bertukar kepada sesuatu yg terindah jika kita mahu..Jadi, be positive..kerana tiap saat itu adalah kenangan yg terindah..yeayyyy..! ~ =)

super star

Super Stars - Cry On My Shoulder


Powered by mp3ye.eu
Loading...

~ Aku & Kamu ~

Daisypath Friendship tickers