Sunday 5 February 2012

SaLaM MaULiDuR RaSuL :)

Alhamdulillah..hingga ke hari ni kita diberi nikmat oleh Allah untuk bernafas di muka bumi ni..bersyukur dengan segala nikmat yang Allah kurniakan. Malam ni adalah malam yang sgt indah buat insan yang hatinya penuh dengan kasih sayang.

Sayu dengar selawat ke atas Nabi Muhammad s.a.w. Terdetik untuk mengenang semula sifat-sifat Rasulullah s.a.w..Teringat juga sy kepada seorang teman yg sentiasa mengingatkan sy untuk sentiasa mencontohi sifat Rasulullah s.a.w..Seorang teman yang sentiasa mengingatkan sy untuk berbuat baik pda orang lain disaat kita disakiti, dizalimi, dicaci..dihina..seorang teman yg sentiasa mendidik sy untuk menjadi org yg lebih sabar dalam menghadapi apa jua ujian dan dugaan..seorang teman yg sentiasa mengingatkan sy untuk sentiasa penuhi hati sy dengan kasih syg kepada semua org..seorang teman yg sentiasa mengingatkan sy untuk berbuat kebaikan kepada semua orang..seorang teman yg sentiasa mengingatkan sy untuk sentiasa mengingati Allah..mengingatkan sy supaya tidak meninggalkan Al-Quran dalam hari2 sy..


Seorang teman yg sentiasa memberi semangat pada sy saat sy jatuh..seorang teman yg sentiasa ada bersama sy saat sy memerlukan dan di waktu sukar......seorang teman yg sgt sabar dan tidak jemu2 dalam mendidik, memperingati,  mengajar dan menegur sy dengan cara yg terbaik dalam setiap tindakan sy..Ya Allah..besarnya nikmat Allah pd sy yg pernah hadirkan seorang teman yg sgt sempurna di mata sy sebagai seorang insan yg sgt lemah..sebuah persahabatan yg sangat indah untuk dikenang dan diingat..Seorang teman yg sentiasa mengingatkan sy untuk melihat akhlak Rasulullah s.a.w sebagai teladan..

Allah tidak pernah mengecewakan hambaNya yang sentiasa berharap..moga 1 hari nanti akan hadir seorang teman seperti ini untuk semua org di luar sana..:) hati yg sentiasa tenang, penuh dgn kasih syg, sentiasa bertolak ansur membuatkan hari-hari sangat indah untuk dilalui. semangat berkobar-kobar untuk berjaya sentiasa tersemat di hati...

Marilah sama2 kita titipkan kasih sayang di hati kita..menjadi seorang yg lebih sabar..menjadi seorang yg berakhlak seperti Rasulullah s.a.w. Sy bukanlah seorang yg sempurna juga bukan seorang yg penuh ilmu di dada. Titipan sy hari ni cukup sekadar untuk mengingatkan diri sy sendiri sebagai insan yg serba kekurangan. Buat sesiapa yg mengenali sy, sy meminta maaf jika sy ada terguris atau tersilap kata sepanjang persahabatan sy dengan kamu semua..INGATKaNLaH SaYa BiLa SaYA LaLaI daN TeRLuPa..SalaM MauLiDuR RasuL untuk semua..^^ NiTE.. :))








No comments:

super star

Super Stars - Cry On My Shoulder


Powered by mp3ye.eu

~ Aku & Kamu ~

Daisypath Friendship tickers