Sunday, 6 November 2011

GaDiS iTu.... ;)

19 - 22 tahun

Hidup sgt indah..! bg dia,kata2 kwn2 rapat & 'ehem2' dia adalah paling penting. apa yg org lain ckp,ada dia kisah?haha..hidup dia ceria&gembira.cam keanakan pn ada. time study, dia study..time brgumbira,dia  lh paling hepi ;p BF dia ckp,dia cam bdk2..dia jwb balik "sy xsuke jadi cam org dewasa,byk masalah..sume benda nk pk,nnt xhepi..". Tapi bab urus diri&org lain, BF dia ckp dia bgus. Satu2 jadual harian BF dia dihafalnya. apa yg BF dia lupa,dia tolong igtkan^^ dia suke gelak tp dia jgk lh yg mudah nangis, manjany terlebih2..pada BF dia jelah dia bercerita&cari smgt. Sesama menyokong antara 1 sama lain, saling percaya anatara 1 sama lain..seperti pentingny isi utk kuku&kuku untk isi (betul ke perumpaan ni? ;D) Apa yg dia nk, dia akn usaha sampai dpt!  Dgn kwn2,dia enjoy saja!! ^^  Dia selalu blajar utk berdikari..dia nak perfect dr sume segi..agama,relationship,study! bagi dia sume 1..agama 1, family 1, BF pn 1 ;p dgn sokongan org2 yg trdkt..dia berjaya!! ^^

23-24 tahun

Dia mula mengenali dunia luar. Belajar untuk menjadi org yg lebih matang, belajar untuk bertolak ansur, sabar dengan kerenah manusia yg macam2. Pagi2 dia pegi keje, malam dia balik..12 jam hidupny hanya untuk keje..keje..&keje..semakin banyak dia belajar perkara baru, semakin banyak dia rasa dia tak tahu. Dengan keazaman yang tinggi, dia fikir untuk terus maju ke depan..buat sesuatu yang lain..untuk diri dia&masa depan nya..

24-25 tahun 

Dengan semangat yg ada, dia usaha sesuaikan diri dengan suasana yg baru. BF dia sentiasa menyokong dia dr belakang.."ingat, berbuat baik pada setiap org..biar org sakitkan hati kita,jgn kita sakitkan hati org. InsyaAllah..Allah akan berikan yg terbaik untuk kita.ingt balik napa awk ada di sni".. (psnan keramat BF dia) "Baek!!!" (jwb lg dia) ^^ Hari2 dia akn bangun dgn senyuman& berusaha..berusaha..berusaha..Dia nak jadi yang terbaik.bkn untuk orang lain, tapi untuk diri ny sendiri. Dengan sokongan org2 yg trdekat dgnny, dia berjaya lagi! ^^ masa berubah, dia mula masuk ke dunia yg lebih baru. Dia mula mengenal erti hidup sebenar. Kini dia sedar, dia perlu lalui alam2 dewasa ni. Masalah, derita& kecewa..mula dirasainya. Hidup dia bukan seperti keanak2an dulu lagi. Dugaan&cabaran membuatkan diri dia untuk berubah, menjadi seorang yg lebih tabah&kuat. Dia bukan seorang yang suke gelak2 seperti dulu lagi. Tangisnya hanya pada Allah, teman terbaikny hanya Allah..semangatnya hanya datang dari Allah...

26 tahun

Dia mula mencari suasana yang baru..untuk dia mulakan semula hari2 nya seperti dulu..gelak tawa yg buat hari2 nya indah&tenang untuk dia. Kini hari2nya lebih sukar. Dia sedar, dia perlu kembali kepada Pencipta Nya..semua nya datang dari Allah, Allah juga yang dapat mengembalikan gelak tawanya & hari2 indahnya. Dia mula sedar, tiada apa yang kekal di dunia. Dia harus bersyukur dgn segala kurniaan Allah padanya..kasih sayang yg sebenar, hati yg tenang bersama PenciptaNya.. ;)) ni lah yg dikatakan hidup Apa yang berlaku sekarang sesuatu yg dia tak terlintas di fikirannya pun dulu. Mungkin Allah ada jawapan untuk segalanya..dia kini gembira dengan hati nya yang baru..dia bersyukur dgn apa yang ada..Apa yg tidak pernah berubah dalam hati nya hingga sekarang adalah pendiriannya.. " HaNYa SaTu.." =)) 1 agama, 1 family, 1 'cinta' ... amiiinnn~




BF = Best Friend k ;)





TAMAT

super star

Super Stars - Cry On My Shoulder


Powered by mp3ye.eu
Loading...

~ Aku & Kamu ~

Daisypath Friendship tickers