Monday, 20 June 2011

Syukuri apa yang ada..^_^

Mula2, ak nak ucapkan tahniah buat team gurlz sempoi handball UPM. Diaorang menang game pagi tadi menentang UMT.Well done gurlz!that s what we want! Berusaha untuk esok&hari2seterusnya plak k. mesti JaNGaN MeNyeRaH!! (semangat ni=D )

Braces..oh..braces...dah buka,..rasa nk tutup muka..malu =_= hohoho! mestilah dh cantik,buka braces (org kata=p) Tapi korang jgn ingat org yg pakai braces tu sebab nak cantik je k! (eh,emosional plak=p)  Pening kepala if asyik nak pk jadi cantik je. orang nak pakai baju baru,kita pn nak jugak. orang guna alat mekap bagus, kita pun pulun p cari barang yg sama..habis duit! pastu mula bersaing sesama sendiri siapa yang lebih vogue, cantik, lembut..ayu..oh tidak!sy bkn org yg sesuai utk brsaing dgn kamu..cari org lain..stop!~

Apapun yg kamu buat biar datang dari hati kamu, diri kamu..menjaga kecantikan utk tingkatkan keyakinan diri&menghargai nikmat yg Allah berikan pada kamu,tu lebih baik. tu pun di kira mensyukuri nikmat yg ada tau..tau.. =P nama lagi pompuan,ada 1 akal,9 nafsu..control..control..!

Sebenarnya..semua orang cantik. tak percaya? duk lah depan cermin,tgk wajah kamu..kamu dikurniakan dgn kesempurnaan oleh Allah. Hidung, mata, bibir, telinga..cukup..Bagi sy,cantik yg sebenar bkn ada pada rupa fizikal,tapi ada pada hati. sy sangat takut dgn perasaan riak& sombong..nau'zubillah. sy juga takut dgn cubaan2 yg lain..Minta2 sy tak tergolong dalam golongan tu. 

Alhamdulillah, sy bersyukur dgn apa yg dah dikurniakan Allah. tu sume nikmat..tapi hati-hati..kadang2 nikmat tu jugak lah ujian. Jadi selalu lah muhasabah diri,untuk menjadi org yg lebih baik dari hari-hari yg sebelumnya. Siapa kita hari ini adalah dari apa yg kita lalui pada masa yg lalu. Apa pun yg telah kamu lalui sebelum ini, samada pahit, kelat,masin..derita,duka,kecewa,sengsara..(aduss,sumeny seksa)..kuat kan semangat. Syukuri apa yg kamu ada pada hari ini..hidup ini adalah anugerah. yang penting, JaNGaN MeNYeRaH..! =) 




2 comments:

Fida Rafidah said...

Ye, sy rase nk tmpar laju2 je pic yg bwh sekali tu..hehe! :p

suesyaurah said...

hahahaha! =p

super star

Super Stars - Cry On My Shoulder


Powered by mp3ye.eu
Loading...

~ Aku & Kamu ~

Daisypath Friendship tickers